fbpx

אירוע התרמה – ערב בלתי נשכח לתרומה

לאירועי התרמה יש תפקיד מהותי בתמיכה בארגונים בעלי מטרות שונות, כדי לאפשר להם למלא את המשימות שלהם ולהשפיע לטובה על החברה. אירועים אלו נועדו ליצור שיתופי פעולה בין אנשים, עמותות וארגונים כדי לקדם את העשייה למען הקהילה. האנשים המשתתפים באירועים כאלו הם בדרך כלל בעלי השפעה, תומכים וספונסרים, בעלי מניות, פוליטיקאים או אנשי ציבור, וגם אנשים פרטיים המעוניינים לתמוך ולתרום למען הגשמת המטרות של העמותות והארגונים. במאמר זה תוכלו להבין איך מארגנים אירוע התרמה וכיצד יוצרים קשר עם בעלי ההשפעה בתחום, ואילו אסטרטגיות תוכלו ליישם כדי להשיג את המטרות שלכם.

מהן המטרות של אירוע התרמה?

אירועי התרמה יכולים לשרת מגוון מטרות שונות מעבר לגיוס כספים. מטרת העל של אירועי ההתרמה היא בדרך כלל לתרום לצמיחתו של הארגון או העמותה ולהמשך הקיום שלהם. נוסף על כך, יש עוד כמה מטרות עיקריות לאירועי התרמה:

חיזוק תדמית העמותה

אירוע התרמה מאורגן היטב יכול לתרום באופן ניכר לשיפור התדמית של העמותה. לשם כך חשוב מאוד באירוע ההתרמה להדגיש את ההישגים של הארגון ואת המטרות הגדולות והקטנות שלו, וגם להציג את ההשפעה העצומה שפעילות העמותה יוצרת בחברה. ככה יהיה אפשר לטפח את האמינות של תדמית העמותה ולצבור אמון בקרב המשקיעים והתורמים. השקעה במיתוג ובהצגת סיפורי ההצלחה של העמותה יכולה לעזור ביצירת תדמית חיובית לארגון.

יחסי ציבור מקדימים לפני גיוס כספים לעמותה

לפני שתחליטו לפתוח במסע גיוס הכספים לעמותה שלכם, עליכם לזכור כי השקעה ביחסי ציבור פרואקטיביים היא הכרחית להצלחת האירוע שלכם. בניית קשרים באמצעי התקשורת ועם משפיעני רשת שונים יכולה לעזור לכם ליצור באז והתרגשות רבה סביב האירוע. עליכם להשתמש ברשתות חברתיות שונות כמו לינקדאין ופייסבוק כדי שתוכלו לשתף את משימת הארגון ואת חשיבות האירוע ולמשוך התעניינות ותמיכה מהציבור הרחב וממשקיעים פוטנציאליים.

הפיצו את הבשורה: כך תשווקו את אירוע ההתרמה שלכם

קידום האירוע שלכם הוא חיוני למשיכת אורחים, תומכים ומשקיעים. תוכלו להשתמש באסטרטגיות שיווק שונות כדי להבטיח שהמידע החיוני על האירוע יגיע לאנשים הנכונים ולקהל היעד שצריך להשקיע בו. תוכלו לעשות זאת על ידי היעזרות בכמה כלי השיווק:

פעילויות יחסי ציבור

שילוב של פעילויות יחסי ציבור שונות כמו הוצאת ידיעות לתקשורת, ראיונות לכל פלטפורמה רלוונטית וכתבות אורח על אירוע ההתרמה של העמותה או על האנשים שישתתפו בו יכול ליצור ציפייה לאירוע ההתרמה שלכם ועניין רב בו. מומלץ לשלב תוכן שיכול ללמד את הציבור על מטרת העמותה שלכם ועל הסיבות השונות לקיום האירוע.

פרסום באמצעים דיגיטליים

שימוש באמצעים דיגיטליים כמו הרשתות החברתיות ושיווק באימייל, וכמובן שימוש באתר העמותה, יכול לעזור לכם להגיע לקהל רחב ומגוון יותר. עליכם לשלב תוכן ייעודי על אירוע ההתרמה, אמצעים חזותיים המושכים את העין ואלמנטים אינטראקטיביים המסוגלים לתפוס את תשומת הלב של אורחים פוטנציאליים כדי לעודד אותם להגיע לאירוע ההתרמה שלכם. 

יצירת קשר אישי עם התורמים

חיבור אישי שתיצרו עם התורמים השונים והמשקיעים המעוניינים לתרום לעמותה או לארגון שלכם יכול לתרום לטיפוח תחושת השייכות והמסירות האישית של התורמים והמשקיעים למטרת הארגון שלכם. תוכלו ליצור חיבור אישי עימם על ידי שליחת הזמנות אישיות, מסירת עדכונים שוטפים ושליחת מכתבי תודה אשר יחזקו את היחסים שלכם ויעודדו תמיכה מתמשכת.

אז איך מפיקים אירוע התרמה?

אירוע התרמה מוצלח דורש תכנון מעמיק וקפדני, מעקב אחר הביצועים שלו וכמובן גם פעילויות מעקב והמשך לאחר סיומו. שילוב של כמה אסטרטגיות יכול לתרום רבות לתכנון האירוע שלכם:

הגדרת מטרות ויעדים

הגדרת מטרות ויעדים ברורים לאירוע ההתרמה שלכם היא חיונית ביותר. בין שהאירוע שלכם מתמקד בגיוס מימון, בעידוד הפעילות של המשקיעים והתורמים בארגון שלכם או בהרחבת קהל היעד של הארגון, מטרות ברורות ומוגדרות היטב ידריכו אתכם ויקלו עליכם בתהליך התכנון וההפקה של האירוע. 

הזמינו אולם מתאים לקיום האירוע

בחירת המקום הייעודי אשר מתאים למטרות האירוע ולנושא המרכזי העומד מאחוריו הוא חיוני להצלחת אירוע ההתרמה שלכם. עליכם לבחור במקום שיספק מרחב גדול דיו לכמות האנשים שאתם מעוניינים להזמין, והוא צריך גם לספק את השירותים הדרושים לכם כמו תאורה, הגברה וקייטרינג.

התאימו את סוג האירוע והפעילות לקהל היעד

הבנת המטרה של האירוע והיכרות עם קהל היעד המגיע לאירוע ההתרמה שלכם יכולות לעשות את ההבדל בין אירוע פשוט ובנאלי לאירוע התרמה מוצלח. עליכם להכיר את קהל היעד ולהבין מהם תחומי העניין שלו כדי לספק אירוע מלא בתוכן מעניין ופעילויות שיגרמו לקהל להשתתף ולהביע עניין פעיל באירוע.

ודאו שלא ישכחו אתכם

אירוע התרמה מוצלח הוא כזה שהקהל שלכם יזכור לעוד זמן רב. כדי להפוך את האירוע שלכם לבלתי נשכח, תוכלו לספק לאורחים מתנות קטנות כמו מוצרים ממותגים שונים, תוכניות מידע מעניינות או מזכרות מהאירוע אשר יהיו אות התודה שלכם לכל המבקרים והמשתתפים. הפריטים הללו יכולים לתרום מאוד לשמירת הארגון או העמותה שלכם בתודעת המשקיעים והתומכים, שידאגו להמשיך ולתמוך בכם באופן קבוע.

סיכום

אירועי התרמה הם כלי חשוב וחזק מאוד לארגונים שונים ועמותות לצורך גיוס כספים, קידום מטרות שונות ושילוב של תומכים ומשקיעים בפעילות הארגון השוטפת. על ידי התמקדות בשיפור ובהגברת התדמית של העמותה או הארגון שאתם מייצגים, שימוש באסטרטגיות יחסי ציבור שונות ובקמפיינים לשיווק האירוע, תוכלו להשיג הצלחה כלכלית רבה והכרה בקרב קהל משפיע ונרחב.

HEB Start-Today

פלטפורמה חדשנית וידידותית החושפת אתכם לאלפי מקורות מימון איכותיים המעודכנים בזמן אמת, ולכלי ניהול ייעודים וקלים לתפעול.

HEB Start-Today

פלטפורמה ייחודית לאיתור, הגשה, ובקרה של קולות קוראים ותמיכות ממשלתיות. וניהול כלל התהליכים והמשימות במקום אחד.

קביעת פגישת הדגמה