fbpx

קול קורא – כל המידע שכדאי לדעת

בטח שמעתם לא פעם את צמד המילים "קול קורא" ולא בדיוק הבנתם במה מדובר. ובכן, קול קורא הוא בעצם ביטוי שנטבע בשפה העברית עוד מימי התנ"ך הרחוקים כאשר משמעותו היא קריאה לציבור הרחב וזאת במגוון רחב של תחומים ונושאים. קול קורא יפורסם בצורה רשמית בפלטפורמות שונות כגון במדיה וברשתות החברתיות, בעיתונים, ברדיו, בטלוויזיה וכו'. במאמר זה נסביר מהי מטרתו של הקול הקורא, מהם הכללים המדויקים לכתיבת מסמך קול קורא תקין וברור לפי חוקי הפורמט, וכמו כן נסביר כיצד חושפים את הקול הקורא לציבור בפלטפורמות השונות הקיימות. בואו נתחיל.

מה המטרה של קול קורא?

מטרת הקול הקורא באופן ככלי היא לחבר בין גורמים לאנשים שונים לצורך ביצוע של מטרות שונות. קול קורא הוא כלי שבו נעזרים מוסדות וגופים שונים כדי לפרסם בפומבי יוזמות מסוימות, בקשות לתרומות כלכליות, בקשות לשיתופי פעולה בין בעלי מקצוע שונים במשק, למתן מענקים שונים על ידי עמותות לצורך פיתוח של אירועים בציבור וגם לגיוס תרומות. משמע, מטרותיו של מסמך קול קורא הן קישור בין בעלי אמצעים או תקציב של מפרסמי הקול קורא, לגוף פרטי או מוסדי לצורך ביצוע של פרויקט מסוים. ניתן לקבל קול קורא גם בועדת עזבונות. כמו כן, מטרה נוספת של הקול הקורא היא העלאת המודעות של הציבור באשר לקידום נושאים מסוימים. כיום גם קיימות פלטפורמות לטיפול בקולות קוראים למען העסק שלכם שיוכלו לרכז לכם בדיוק מה רלוונטי לעסק שלכם ומה פחות.

כללי כתיבת קול קורא – כך תעשו את זה נכון

לכתיבת מסמך קול קורא יש קווים וכללים ברורים אשר יגדירו אותו ככזה. אם אתם מעוניינים לפרסם קול קורא למטרת חיבור בין גורמים פיננסיים ולגורמים מבצעים, ואם ברצונכם להעלות מודעות לנושא מסוים, עליכם לשים לב לחוקי הפורמט כדי להשיג את מטרתכם באמצעותו ולהסב את תשומת ליבם של הגורמים הרלוונטיים בלבד. 

הנחיות ברורות

עליכם לכתוב את הקול הקורא באופן שלא משתמע לשתי פנים, כדי שלפנייתכם יענו אך ורק הגורמים הרלוונטיים לקידום או לביצוע הפעילות שאותה אתם מעוניינים לקדם. כדאי לעשות זאת באמצעות שילוב של נושא ברור וציון של הדרישות הספציפיות של המטרה שאותה הגוף שאותו אתם מייצגים מעוניין להשיג ויכול לקבל. 

תכנים רלוונטיים

בהנחיות של הקול הקורא, עליכם לציין את תנאי הסף של מגישי ההצעה וכמו כן תנאי סף להגשת תוכנית עבודה. חשוב מאוד לציין גם תאריך הגשה אחרון של טפסי בקשה, צורת התקשרות מועדפת, מועדי קבלת תשובות וקריטריונים נוספים לפי החלטת הקרן או העמותה שלשמה אתם כותבים את הקול הקורא או שחשובים למפרסם הקול הקורא. 

בהירות ותמציתיות

מאחר והקול הקורא משמש כמסמך פרסום רשמי של העמותה או של הקרן, הוא מהווה עוד פנים לגוף שאותו הוא מייצג. לכן, כדאי מאוד לכתוב את הקול הקורא בצורה שלא תהיה ארוכה מידי אך תפרט באופן גורף את חזון הגוף המפרסם, את התחומים שאותם הוא מבקש לקדם ואת עקרונות הפעולה שלו בקול הקורא המפורסם. כדי למנוע אי הבנות ובזבוז זמן, יש לכתוב את כל הפרטים הרלוונטיים ולוודא שלא קיימות טעויות כתיב או מידע וכמו כן שלא הושמט מידע חשוב. 

שלב החשיפה

חשוב מאוד לכלול בקול הקורא את תנאי פרסומו וחשיפתו וכמובן גם להתאים את פרסומו לקהל היעד שאליו הקול הקורא פונה. כדי ליצור חשיפה מרובה לקול הקורא, כדאי לפרסם אותו במדיה הרלוונטית כגון באינטרנט, ברשתות חברתיות מסוימות או בעיתונאות ארצית ומקומית ואפילו באתרי חדשות או בטלוויזיה, אם מדובר בקול קורא אשר פונה לקהל כללי וגדול. 

לסיכום

הקול הקורא הינו מסמך רשמי בעל מטרות מסוימות אשר מטרתו היא לחבר ולקשר בין מוסדות וגופים שונים לצורך קידום מטרות, הענקת תקציבים ועוד. כדי לפרסם אותו בצורה ראויה ולקבל ממנו את המרב יש לכתוב אותו בצורה תמציתית ובהירה, אך מפורטת דיה כדי למשוך את הגורמים הרלוונטיים בלבד למיזמים, לפרויקטים או לכל אותן המטרות שמבקשים כותבי הקול הקורא לקדם ולהוציא לפועל. בצורה זו אפשר יהיה לחשוף את הקול הקורא לציבור הרחב ולסנן את הגורמים הנדרשים לפי תנאי הקרן או העמותה שאותה מייצג הקול הקורא.

HEB Start-Today

פלטפורמה חדשנית וידידותית החושפת אתכם לאלפי מקורות מימון איכותיים המעודכנים בזמן אמת, ולכלי ניהול ייעודים וקלים לתפעול.

HEB Start-Today

פלטפורמה ייחודית לאיתור, הגשה, ובקרה של קולות קוראים ותמיכות ממשלתיות. וניהול כלל התהליכים והמשימות במקום אחד.

קביעת פגישת הדגמה