fbpx

איך עושים גיוס המונים: המדריך שיסביר הכל על גיוס המונים לעמותות

גיוס המונים, או מימון המונים, הוא קונספט עוצמתי שהתפתח בשנים האחרונות המאפשר ליחידים ולעסקים לגייס הון דרך תרומות קולקטיביות של אנשים ושל קהילות. אפשר להשתמש בגיוס המונים דרך פלטפורמות שונות כדי לממן כל מטרה שעולה בדעתכם, בין אם אתם זקוקים לעזרה במימון טיפולים רפואיים, בין אם נקלעתם למצוקה ולחובות בעסק שלכם ואפילו אם אתם אומנים בתחילת דרככם שמעוניינים להקליט אלבום וזקוקים למימון וכו'. אם כך, למי גיוס המונים מתאים, מה היתרונות שלו ואיך עושים גיוס המונים בצורה נכונה? הינה כל מה שחשוב וכדאי לדעת.

מה זה גיוס המונים?

גיוס המונים הוא תהליך שיכול להיות מוגדר כתהליך של גיוס כספים לפרויקט מסוים או למיזמים באמצעות הפצת מידע למספר גדול של אנשים, לקבוצות מסוימות ולקהילות שונות המעוניינים לתרום סכומי כסף בשווי משתנה. גיוס המונים הוא כלי אשר ממנף את הכוח הקבוצתי שיש לאנשים רבים יחד, וכך המאפשר לכל אדם בעל רעיון משכנע או מטרה טובה לגשת לסכומי כסף שיכולים לתרום להתפתחות הרעיון או המטרה שלו ולממש אותם. גיוס המונים תורם מאוד גם לאנשים וליזמים אשר לא מעוניינים לפנות לגורמים מסורתיים יותר כגון הלוואות מבנקים או לפנות לקרנות הון סיכון.

מהם היתרונות של מימון המונים?

מימון המונים הוא כלי המציע יתרונות רבים כשיטה למימון של פרויקטים שונים. קודם כל מדובר בשיטה המעניקה הזדמנויות רבות ליזמים ולחדשנות, לאומנים שונים ולבעלי עסקים יצירתיים בתחילת דרכם. בצורה זו, כל הגורמים הללו זוכים לחשיפה גדולה ולעזרה כלכלית מציבור מסוים ומקהל שמעוניין בהגשמת מטרה זו. עניין זה יוצר חיבור ואחדות בקהילה וגם משפיע על הדמוקרטיזציה של הליכי מימון במדינה. מימון המונים הוא כלי אשר מחזק גם את הקהילה באמצעות קידום פיננסי אותנטי, ובכך גם תורם לאנשים שונים בתחילת דרכם, למחקרים פורצי דרך ולאקדמאים מוכשרים, ואפילו לאנשים אשר מתמודדים עם מצבי חיים קשים ומתקשים לקבל מימון בצורות הפורמליות הקיימות.

למי גיוס המונים מתאים?

גיוס המונים הוא שיטת מימון שיכולה להתאים כמעט לכולם. אפשר לבצע גיוס המונים למנעד גדול מאוד של פרויקטים ושל מיזמים מתחומים שונים. בעבר ועד היום אנשים השתמשו בגיוס המונים גם למטרת צילום סרטים והקלטת אלבומי מוזיקה, לתמיכה בחתונות ובאירועים משפחתיים שונים, לעזרה בטיפולי בריאות וניתוחים שונים, ואפילו למימון של סטארט-אפים שונים בישראל, או לפרויקטי שימור של שמורות טבע מסוימות. גיוס המונים הוא אחד הכלים האפקטיביים ביותר דרכם אפשר לתרום ולעזור לאנשים וליוזמות שונות שבאמת יכולים לעשות שינוי בחיי רבים.

איך עושים את זה נכון?

יש כמה דרכים שיכולות לעזור לשיטת גיוס ההמונים לעבוד למענכם ולעזור לכם לגייס את ההון שאתם צריכים.

  • חשוב מאוד לדעת לפנות לקהל הנכון. הקהל הנכון יהיה הקהל שכנראה יפיק תועלת מסוימת או שיש לו עניין ספציפי במיזם או בפרויקט שאותו אתם מנסים לבנות ולקדם. בצורה זו נוכל להגדיל את הסיכויים שלנו לקבל את המימון שלו אנו זקוקים.
  • כדי להגיע לקהל הנכון ולקבל מימון מהציבור המעוניין לקדם אותנו ולתרום לנו, עלינו להשקיע בפרסום הנכון לפרויקט שלנו או למטרה שאותה אנו מקדמים. נעשה זו בעזרת שימוש ייעודי במדיה החברתית שביכולתה להגיע הכיום לכל אחד.
  • כמו כן, עלינו לתת את המידע העדכני והמדויק ביותר, בצורה בהירה אשר איננה חוסכת בפרטים באשר למטרת הפרויקט שלנו ולסיבה שבגללה אנו זקוקים למימון המונים. או במילים אחרות, עלינו להסביר לאנשים למה כדאי להם לתרום לנו כפי יכולתם.
  • כדי לרתום כמה שיותר תרומות מהציבור ומקהל, עלינו להשתמש בכלים ויזואליים כגון תמונות שונות, סרטונים, מודעות ותוכן אשר ייצור את התמונה הנכונה באשר למהות הפרויקט שאותו אנו מקדמים.
  • כדאי מאוד גם להיעזר בשגרירים ובאנשים שאנחנו מכירים, חברים או משפחה. מימון המונים הוא כלי שנועד להמונים של אנשים, ולכן עלינו לתרום לעזרתנו גם את הסביבה הקרובה שלנו אשר יכולה להרחיב את שוק התורמים שלנו.

איך השיטה עובדת?

אם נרצה לבצע גיוס המונים עלינו בראש ובראשונה לפנות לפלטפורמה המציעה לנו את השירות הזה, ובה נוכל להציג את הפרויקט או את המוצר שלנו, ולבקש עבורו את הסכום שלו אנו זקוקים, וכמו כן ליידע את ציבור התורמים שלנו מה הם יכולים לקבל בתמורה לסכומים משתנים של תרומות. נעשה זאת בעזרת בחירת קמפיין ומודל גיוס. המודלים הקיימים בפלטפורמות השונות לצורכי גיוס ההמונים הם מודל "הכול או כלום". לפי מודל זה היזם יקבל את סכום התרומות שגייסו אך ורק אם סך התרומות יגיעו לסכום היעד שקבע מראש כי עליו לגייס. אם המגייס לא הגיע לסכום התרומות שקבע מראש, כלל התורמים יקבלו את כספם חזרה ולא יחויבו. קיימים גם מודלים גמישים יותר המאפשרים למגייסים לקבל את כל התרומות שנצברו, גם אם לא הצליחו להגיע ליעד שהציבו עד התאריך המיועד.

תעזרו במומחים

כדי להשיג את מבוקשכם ואת המימון שלו אתם זקוקים כדי להקפיץ את הפרויקטים שלכם, עליכם להשתמש בפלטפורמות אשר עוסקות ספציפית בתחום גיוס ההמונים, ויכולות לעזור לכם להגיע לקהל היעד שיכול לתרום ולעזור לכם לממש את הרעיון שלכם. לכן חשוב להתייעץ עם מומחים, כגון במסלול המשולב של אטלס אשר יכול להעניק לכם משאבים רבים ומידע שיעניק לבקשת גיוס ההמונים שלכם את הנפח שלו הוא זקוק ואת התוכנית העסקית שתתאים במדויק למטרה המסוימת שאותה אתם מעוניינים לקדם, אם בתור יחידים או בתור ארגון.

פלטפורמות מובילות לגיוס

אפשר למצוא פלטפורמות שונות לגיוס המונים באינטרנט, אשר פועלות גם בארץ וגם בעולם. כאשר הפלטפורמות המוכרות ביותר בעולם הןKickstarter ו-Indiegogo. כל הפלטפורמות השונות מציעות מודלי גיוס שונים והם מאפשרות למשתמשים בהן הקלה על התהליך המורכב, ואפילו שירותים נוספים שיכולים להקל על הגיוס דרך האינטרנט. שירותים אלו תוכלו למצוא גם בפלטפורמות מובילות הפונות לקהל הישראלי ולדוברי העברית שהן: Headstart ,Mimoona ,Jumpstarter.

לסיכום

גיוס ההמונים הוא קונספט שגרם לרבולוציה בעולם המימון וגיוס ההון, אשר מאפשר ליוצרים, ליזמים ולארגונים שונים לקבל את המימון הדרוש להם לקידום מטרות ופרויקטים שונים. כלי זה מעניק יתרונות רבים למשתמשים בו ואפשר לגשת בעזרתו לציבורים שלמים. ואת כל זה אפשר לעשות באמצעות פנייה לפלטפורמות גיוס ההמונים השונות הקיימות וליועצים המומחים בתחומים זה.

HEB Start-Today

פלטפורמה חדשנית וידידותית החושפת אתכם לאלפי מקורות מימון איכותיים המעודכנים בזמן אמת, ולכלי ניהול ייעודים וקלים לתפעול.

HEB Start-Today

פלטפורמה ייחודית לאיתור, הגשה, ובקרה של קולות קוראים ותמיכות ממשלתיות. וניהול כלל התהליכים והמשימות במקום אחד.

קביעת פגישת הדגמה