fbpx

"אנחנו נסתדר בלי זה"


העולם הולך ומשתנה לנגד ענינו. הופך דיגיטלי וטכנולוגי. עובדה המחייבת אותנו לעשות התאמות חשיבה והתנהלות בתדירות הולכת וגוברת. 

עולם הפילנתרופיה מציב אף הוא אתגרים חדשות לבקרים המחייבים גישה חדשה.

בפגישה עם מנכ"ל בכיר של עמותה התחדדה ההבנה שהדרך אל ההכרה בתובנות הללו עוד ארוכה. 

המצוקה של הארגונים ברורה. בתיעדוף משאבי הזמן והאמצעים הם מעדיפים על פי רוב להשקיע את תשומות בפרויקטים אותם הם מפעילים ובתפעול השוטף.  השקעה בתחום התשתיות לגיוס משאבים נדחקת לעיתים קרובות הצידה. 

השימוש במילה "השקעה" אינו מקרי פעמים רבות נתפסת הפניית המשאבים הארגוניים אל מחוץ לטריטוריה המוכרת של הפרויקטים והתפעול כ"הוצאה". תפיסה מוטעית  זו גורמת לארגונים להגיע במקרים רבים לא מוכנים לקמפיין גיוס משאבים כאשר אין ברשותם את הכלים המתאימים.

תשתיות  לגיוס משאבים מורכבות מכמה אלמנטים במאמר הזה נתמקד באתר האינטרנט המיועד לגיוס תרומות 

יש לנו כבר אתר שעובד למה אנחנו צריכים עוד אחד? 

אכן לרוב העמותות והארגונים ישנם אתרי אינטרנט, אולם במקרים רבים מדובר באתר מיושן שלא זוכה לעדכונים או כלל לא מיועד למשימה הרלוונטית. מכיל המון מידע המיועד לקשר שבין הארגון לאנשים הנעזרים בשרותיו, הווי הארגון ועוד אלמנטים חשובים בהחלט, לא עבור תורמים

תורם ירצה לקבל את ה"תמונה" מהר, בצורה פשוטה וברורה.

להכיר את הארגון בקצרה להבין מה האתגר ואיך הארגון מציע פתרון  ולקבל מיד נתונים על הפרויקטים להם הארגון צריך תמיכה.כל מה שמעבר לזה עלול לסרבל את הדרך למטרה שלשמה התכנסנו.

אנחנו לא רוצים להתעסק בקטנות תנו לנו תורם אחד שיביא את כל הסכום….

תמיד כדאי לכוון גבוה ולהביא לפרויקט תורם אחד שיקטין את כל כאב הראש, אולם במציאות יש לתרומות קטנות (גדולות) המגיעות מחשיפה לאתר השפעה משמעותית מאוד על הכנסות הארגון. מה גם שהאתר תמיד באוויר ותמיד ערוך לספר על הארגון ולגבות עבורו תרומות אז למה לא? 

מה הסיכויים שהתורם בכלל ירצה להיכנס לאתר שלנו? 

גדולים! 

גם אם התורם שמע על קיומכם רק באמצעות הבקשה שהגשתם אליו 

במקרים רבים כחלק מתהליך אישור הבקשה התורם או מי מטעמו יבקש ללמוד עוד עליכם באמצעות האתר שלכם. כך תרוויחו פעמיים, ראשית התורם ייחשף לעוד פעולות של הארגון ואולי ירצה לתמוך גם בהם שנית, אתר עדכני ומעודכן בעל נראות מכובדת ומאורגנת תעיד גם על האופן שבו הארגון מנהל את ענייניו הדבר דומה לעסק עם מוצרים מדהימים שתולה בכניסה שלט ישן ומתקלף. הסיכוי שמישהו ייכנס לבדוק את מה שיש לו להציע ?  קטן. 

שכנעת אותנו מה עכשיו ? 

עכשיו מתחילה תהליך מעניין שבסופו גם תוכלו לקבל זווית נוספת על הארגון שלכם ואיך הייתם רוצים שייראה אתכם פילנתרופ  ובמילים אחרות ? תתכנסו לחשיבה

ספרו לעולם מהו האתגר שאיתו אתם מתמודדים ומה הפתרון 

אפיינו את "חלון הראווה" שלכם – קחו שניים שלושה פרוייקטים שהם בנפשכם להם אתם זקוקים למירב המשאבים ושימו אותם בחזית. 

תשקיעו בכתיבה פילנתרופית נכונה ותמציתית בעברית וגם באנגלית על מנת להעביר את המסר באופן חד ומדוייק ככל שניתן 

וודאו שהנראות הגרפית שלכם מגובשת ואפשר ממנה לייצר מוצר דיגיטלי הדובר את השפה האישית והייחודית שלכם

לסיכום 

הקמת אתר שכל ייעודו הוא גיוס משאבים הוא אם כן לא בזבוז של זמן ותקציב 

הוא צורך משמעותי הממלא פונקציה חשובה במערך גיוס המשאבים של הארגון. 

יוסי בר – מנהל השיווק והמדיה באטלס