לאירועי התרמה יש מטרות חשובות, ולרוב הם נחשבים דרך נפוצה ויעילה של עמותות וארגונים שונים לגייס כספים ותרומות עבור מטרות חברתיות חשובות. אירועי התרמה הם אירועים שונים אשר מציעים אטרקטיביות מסוימת לאורחים שלהם, ולרוב מבצעים אירועי התרמה באמצעות אירועים כגון הופעות של אומנים שונים, ירידים בתחומים מגוונים הקשורים למטרת העמותה או הארגון לשמו מתרימים כספים, או באמצעות תחרויות ספורט אשר ההשתתפות בהן כרוכה בעלות מסוימת. בקיום אירועים כאלו אפשר לגייס תרומות רבות לקידום מטרות הארגון או העמותה אך מעבר לכך, בעזרת אירועים אלו אפשר להשיג מטרה חשובה נוספת והיא העלאת המודעות בקרב הציבור לנושא מסוים, ולאחד אנשים רבים למען מטרה טובה. אז איך אחרי הכול מפיקים אירוע התרמה מוצלח? כל התשובות לפניכם.
הפקת אירוע התרמה
ארגון אירוע התרמה מוצלח לגיוס כספים ותרומות בשביל קידום המטרות השונות של הארגון שלכם, דורש תכנון לפרטים והבנה ברורה של היעדים שלכם. החל מגיבוש המטרות של האירוע ועד הנושא שהאירוע יתקיים סביבו, כל שלב בתהליך התכנון קריטי להצלחה הכוללת של אירוע ההתרמה שלכם לגיוס תרומות לעמותות. כדי שהאירוע שלכם יצליח ואכן ימלא את ייעודו וישיג את מטרותיו, חשוב להקפיד על מספר עקרונות מרכזיים בשלבי התכנון והארגון שלו:
הגדרת מטרות ויעדים
ראשית, יש להגדיר בצורה ברורה מהן המטרות והיעדים של האירוע. מהי הסיבה לאיסוף התרומות? מהו הנושא שברצוננו לקדם או מה המטרה לשמה העמותה זקוקה למימון? כמה כסף אנחנו שואפים לגייס באירוע? איזו מודעות אנחנו רוצים להשיג כלפי הנושא? אלו הן שאלות שידריכו אותנו בעת התכנון. נוסף על כך, כדאי להגדיר מראש קהלי יעד ספציפיים שאנחנו מעוניינים לשתף פעולה עימם, ומקווים שיגיעו לאירוע וישתתפו בו. ככל שנגדיר יעדים ברורים יותר, כך נוכל לתכנן ולשווק את הפעילות לקהל היעד הנכון באופן יעיל וממוקד.
עמותות וגיוסי כספים
בשלב הבא, יש לבדוק אם קיימות כבר עמותות או ארגונים הפועלים בתחום שאנחנו שואפים לגייס כספים עבורו. שיתוף פעולה עם עסקים התורמים לקהילה, בעיקר אם הם בעלי ניסיון ומוניטין, יכול לתרום רבות להצלחת האירוע ולמשיכת קהל גדול יותר. אם אין עמותה מתאימה, כדאי להקים ועדה מצומצמת שתנהל את איסוף הכספים וחלוקתם בשקיפות ותפקח על כך.
התאמת קהל היעד לאירוע ההתרמה
לאחר שהמטרות והמסגרת הארגונית ברורים, השלב החשוב ביותר הוא בחירת קהל היעד וסוג הפעילות המתאימה לו ביותר. עלינו לחשוב על האנשים שאנו מעוניינים שיגיעו לאירוע ויתרמו בו, ולהתאים את סוג האירוע אליהם כך שימשוך אותם. לדוגמה, מופע מוזיקה מתאים במיוחד לבני נוער, בעוד תערוכת אומנות עשויה למשוך קהל מבוגר יותר. פעילות מותאמת לקהל היעד תבטיח מעורבות גדולה יותר באירוע ותגדיל את סיכויי ההצלחה שלו.
רעיונות לאירוע ההתרמה
פעילויות מהנות ומעוררות השראה לא רק מושכות משתתפים אלא גם תורמות לאווירה ולהצלחה הכללית של היוזמה. יצירתיות היא הלב של אירוע גיוס כספים מוצלח:
חלוקת מזכרות
כדי לעודד השתתפות ומתן תרומות בזמן האירוע עצמו, כדאי להכין מתנות או פריטים לחלוקה לתורמים בתמורה לתרומתם. פריטים אלו יכולים להיות חולצות, כוסות, מגנטים, צמידים ועוד, כשעליהם סמל העמותה או שם האירוע. מתנה סמלית תשמש להכרת תודה לנדיבות התורם. מתן מזכרות משמעותיות למשתתפים יכול להגביר את הקשר שלהם למטרה ולשמש תזכורת מוחשית לתרומתם. מוצרים מותאמים אישית כמו חולצות, צמידים או תיקים מעלים מודעות אך גם יוצרים קשר מוחשי בין האירוע למשתתף. הכרה בתמיכה ובמחויבות של המשתתפים מוסיפה נגיעה אישית לאירוע, ומעניקה לתורמים תחושה שתרומתם מוערכת.
פעילות המתאימה לקהל באירוע ההתרמה
נוסף למתנות, חשוב להקפיד על פעילות מעניינת ומהנה במהלך האירוע עצמו. הרעיונות יכולים להיות מגוונים בהתאם לקהל היעד ולאופי האירוע: הקרנת סרטים על הנושא החברתי, הופעות של זמרים או להקות אהובות, דוכני יצירה ופעילויות לילדים, תחרויות ומשחקים, דוכני אוכל ועוד. קיום פעילות חווייתית יבטיח שהמשתתפים ייהנו מההשתתפות באירוע, וייהנו לתרום ולתמוך במטרה שלכם.
סיכום
אירועי התרמה הם הזדמנות מצוינת לגייס כספים למטרות ראויות ,לקדם נושאים חברתיים ולחשוף אנשים לעובדות על תרומות שהם לא יודעים לדוגמא סעיף 46, אך הם מחייבים תכנון מוקפד וארגון מסודר. תכנון מוקדם של מטרות ויעדים, שיתופי פעולה עם גופים קיימים, פנייה לקהלי היעד הנכונים והתאמת פעילויות מעניינות לנושא האירוע, יבטיחו את ההצלחה של אירוע ההתרמה ויסייעו לממש את מטרותיו לטובת הנושא החברתי שהוא נועד לקדם. ברוח הנתינה, ארגון אירוע מוצלח לגיוס כספים משמש עדות לכוח המשותף של אנשים פרטיים וארגונים המתאחדים יחד למען מטרה משותפת. כך, באמצעות יצירתיות ומחויבות משותפת לעשיית שינוי, מארגנים יכולים להפוך את החזון שלהם למציאות, ולגרום להשפעה מתמשכת על הנושאים שהם מבקשים לשנות.