fbpx

דרכי שיווק לעמותות

יש לא מעט עמותות בארץ, כשכל אחת מהן עוסקת בתחומים שונים, מגוונים וחברתיים, ובין העמותות הללו, נמצאת גם העמותה שלכם. תהליכי שיווק מהווים אלמנט משמעותי וחיוני בעבור עמותות, זאת על מנת שתוכלו לייחד את העמותה שלכם, להסב את תשומת לבם של תורמים פילנתרופיים ומתנדבים, לגייס משאבים ביעילות ולהמשיך בפעילות השוטפת.

למעשה, שיווק העמותה הוא תהליך הכרחי שעשוי להכריע את המשך הפעילות והפרויקטים השונים. במאמר שלפניכם ריכזנו מגוון רחב של טיפים ומידע בנוגע לשיווק הארגון, כך תוכלו להבין מהם התהליכים החיוניים בעבור העמותה שלכם וכיצד לשווק אותה באופן האידיאלי ביותר.

בניית תשתיות לעמותות

כדי לשווק את העמותה באופן יעיל ונכון ועל מנת שהשיווק יביא עמו תועלת מרבית, חשוב להקדיש תחילה את מלוא תשומת הלב לבניית התשתית של העמותה.

בניית אתר

נוכחות דיגיטלית ברשת מהווה כלי משמעותי ואפקטיבי בעבור העמותה (כמו גם לכל עסק או מיזם), כשאחת הדרכים האידיאליות ביותר לייצר נוכחות דיגיטלית היא באמצעות הקמת אתר אינטרנט, שימשוך את תשומת הלב של קהל היעד, בין אם מדובר בתורמים פוטנציאליים או בין אם מדובר במתנדבים.

האתר יעניק לגולשים מידע ממוקד אודות העמותה, תכנים אינפורמטיביים שקשורים לתחום בו העמותה עוסקת ואף יתעד פעילויות שונות שמתקיימות בעמותה ופרויקטים ייחודיים. כשאתם פונים לתורמים פוטנציאליים, סביר להניח שהם ירצו להכיר אתכם מקרוב, לראות את ההתנהלות הארגונית שלכם – ועל כן, חשוב לייצר נוכחות דיגיטלית, להקים אתר איכותי ולעדכן אותו לעיתים קרובות. באטלס קיימת מחלקת ניו מדיה שתבנה בעבורכם אתר איכותי ומעוצב, שיסייע לכם באופן משמעותי בתהליך גיוס המשאבים ותוך הבנת הצרכים הדיגיטליים של העולם הפילנתרופי.

מכתבי בקשה

הפנייה אל גורמים פילנתרופיים נעשית באמצעות מכתבי בקשה, אותם חשוב לנסח באופן המיטבי, כשיש להקפיד על שפה פילנתרופית עדכנית ועל העברת המסר באופן האידיאלי ביותר. מחלקת התוכן הפילנטרופי של אטלס תסייע לכם ליצור מכתב פנייה מדויק ומתומצת, הכתוב בשפה ברורה ומותאם לקהל היעד.

הכנת חוברת פרויקטים

לצד מכתב הבקשה יש להגיש חוברת פרויקטים ממוקדת ומעוצבת. החוברת תסייע לכם להפיץ את מטרות העמותה באמצעות שיווק מסורתי, כך תוכלו להעניק את מלוא המידע אודות העמותה, מטרותיה ופעילותיה גם למי שאינו צורך מידע באמצעות האינטרנט.

שיווק עמותות באינטרנט

בשנים האחרונות עולם השיווק השתנה באופן משמעותי, בעוד שבעבר דרכי השיווק המקובלות היו באמצעות דפוס, הרי שכיום השיווק האידיאלי ביותר נעשה באמצעות האינטרנט. לשיווק אינטרנטי יש לא מעט יתרונות, כשבין היתר ניתן למקד את הפרסום לקהל היעד הרלוונטי ולשווק את העמותה באופן מדויק ואיכותי. על מנת שתוכלו להיעזר בכל דרכי השיווק האינטרנטיות, עליכם לייצר נוכחות דיגיטלית ברשת, מה שכולל בניית אתר והקמת עמודים עסקיים ברשתות החברתיות.

שיווק אורגני בגוגל

כפי שצוין מעלה, בניית אתר מהוה תשתית הכרחית בעבור העמותה, ועשויה לסייע בתהליך גיוס המשאבים באופן משמעותי, אך יחד עם זה, חשוב לעדכן את האתר באופן שוטף, כשהמטרה היא ברורה: להופיע במיקומים הראשונים במנוע החיפוש, כך תורמים פוטנציאליים או מתנדבים יוכלו למצוא אתכם בקלות. כדי להופיע במיקומים גבוהים במנוע החיפוש באופן אורגני, חשוב לבצע פעולות מקצועיות לקידום האתר (SEO), כשכיום קידום אתרים נחשב לאחת מדרכי השיווק הפופולאריות והחיוניות ביותר, לא רק לעמותות אלא לכל עסק או מיזם.

שיווק ממומן בגוגל

דרך נוספת לקידום האתר היא באמצעות שיווק ממומן בגוגל, כלומר המטרה היא להופיע בתוצאות הממומנות במנוע החיפוש (PPC). כמו כן, כדאי להכיר את תכנית המענקים של GOOGLE לעמותות. במסגרת התכנית, גוגל מעניקה לעמותות פרסום חינמי (עד לגובה של 10,000$ בחודש), ובכך היא מסייעת להן בתהליכי השיווק של הארגון. כדי לקבל את המענק הייחודי מגוגל, יש להצטרף ל- GOOGLE עמותות, ולוודא שהעמותה שלכם עומדת בתנאי המדיניות הנדרשים.

שיווק ברשתות החברתיות

נוכחות דיגיטלית אינה מתבטאת רק בהקמת אתר, אלא שחשוב להקים נכסים דיגיטליים ברשתות החברתיות השונות. בפייסבוק למשל, עמודים עסקיים שמסווגים כעמותות, יכולים להיעזר בכלי לגיוס כספים ותרומות, כשניתן להוסיף לדף העסקי לחצן לתרומה, מה שמאפשר לתרום כספים לעמותה ישירות דרך הפייסבוק. כרגע השירות אינו זמין בישראל, אבל אולי בעתיד הוא יוכל לסייע ללא מעט עמותות לגייס משאבים. מה כן ניתן לעשות? להקים עמוד עסקי לעמותה, להעשיר אותו בתכנים שמתאימים למדיה ולצבור כמה שיותר עוקבים. הרשת אף מאפשרת לשווק את העמוד באופן ממומן ולטרגט את התכנים לקהל יעד ספציפי. יתר על כן, תוכלו לייצר תנועה אורגנית בעמוד, צרו פוסטים מעניינים, תכנים שמניעים לפעולה, ואפילו סרטונים שמתעדים את הפעילות השוטפת שלכם או את הפרויקטים הייחודיים.

יש לא מעט דרכים לקדם ולשווק את העמותה על מנת לגייס משאבים ולהגיע לתודעה הציבורית. התחילו בבניית התשתית של העמותה, לרבות הקמת אתר אינטרנט מקצועי, ולאחר מכן תוכלו להתחיל בפעולות ייעודיות לקידום ושיווק הפעילות. לשיווק העמותה יש חשיבות מכרעת בכל הנוגע לגיוס כספים ומשאבים, כך שרצוי ליישם את התהליך באופן מושכל ותוך בניית אסטרטגיה נכונה וממוקדת. בהצלחה!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
HEB Start-Today

פלטפורמה חדשנית וידידותית החושפת אתכם לאלפי מקורות מימון איכותיים המעודכנים בזמן אמת, ולכלי ניהול ייעודים וקלים לתפעול.

HEB Start-Today

פלטפורמה ייחודית לאיתור, הגשה, ובקרה של קולות קוראים ותמיכות ממשלתיות. וניהול כלל התהליכים והמשימות במקום אחד.

"חברת אטלס חוללה מהפכה של ממש בתחום גיוס המשאבים מקרנות פילנתרופיות. כמי שעוסק בתחום כבר שנים, אני יכול להעיד כי מאגר המידע חוסך לי המון זמן יקר של מחקר על קרנות ומסייע לי להגיע לעשרות קרנות חדשות עם פרטים מעודכנים והכל בממשק ידידותי ובשפה העברית. אני ממליץ בחום על הכלים של חברת אטלס, עבור כל מגייס משאבים אשר רוצה לעבוד בצורה מקצועית מול קרנות פילנתרופיות."

זכריה לנדאו, סמנכ״ל פיתוח משאבים
עמותת 'יד לילד המיוחד'

כל מה שחדש בעולם הפילנתרופיה

הרשמו לניוזלטר של Atlas וקבלו עדכונים על מעולם הפילנתרופיה, מקורות מימון, הזמנויות ייחודיות ועוד!
ליווי ופיתוח עסקי