קורס הכשרת מפתחי משאבים מקצועיים מבית Atlas

יוני 2019

אם גם אתם מוצאים את עצמכם מתלבטים:

  • איך מוצאים קרנות המתאימות לצרכי הארגון שלי?
  • איך כותבים בקשות מוצלחות עבור כל שלב בתהליך הגיוס?
  • איך משפרים את סיכויי קבלת המענק מקרנות, מחברות ומגופים ממשלתיים?
  • איך בונים תוכנית עבודה בתחום גיוס המשאבים לארגון?
  • איך אפשר לשפר את יכולות ההתרמה האישית?
הכשרות, הדרכות והשמת מפתחי משאבים

אודות הקורס

גייסי משאבים נתקלים מדי יום בשאלות מהותיות הנוגעות להתנהלות נכונה בתחום מאתגר ומורכב ולעיתים נדרשים לקבל החלטות כבדות משקל כאשר אין ברשותם כלים או ידע מספיקים.

קורס הכשרת גייסי המשאבים של Atlas נולד מתוך התפיסה שגייס/גייסת המשאבים חייבים להיות בעלי ידע רחב ומגוון על מנת להצליח במשימתם, ומיועד למקצועני גיוס משאבים בכל רמות המיומנות והניסיון.

הקורס יקיף את הנושאים הרלונטיים ביותר להתנהלות יומיומית ויספק כלים פרקטיים וידע נרחב.

את הקורס יוביל דוד מאיר אפשטיין, מנכ"ל של Israel Grants לשעבר, וכיום מנהל מחלקת פיתוח משאבים ב-Atlas. במסגרת הקורס תעברו הדרכות פרקטיות על ידי מומחי Atlas בכל תחומי הפילנתרופיה וגיוס המשאבים בהארץ ובעולם. בנוסף, תפגשו נציגי קרנות ומנהלי אחריות תאגידית עם נקודת המבט של הקרן על הממשק בין ארגונים לפילנתרופיה.

לראשונה, הקורס משלב את הקשרים ואת הכלים הטכנולוגיים המתקדמים של חברת Atlas יחד עם דוד, אשר הכשיר עד כה קרוב לאלף גייסי משאבים ב-20 שנה האחרונות. 

מבנה כללי ותכני ההכשרה

  • 7 מפגשים (5 פרונטליים ו-2 וובינר).
  • 10:00 עד 14:00.
  • קמפוס Atlas, רח' דקל 6, באר שבע.
  • שמונה דק' הליכה מרכבת מרכז.
  • חנייה במקום.

בין נושאי הלימוד

  • מבוא לתחום הפילנתרופיה בישראל ובעולם.
  • כיצד תכתבו בקשה מדויקת ונכונה.
  • כיצד לעבוד נכון מול קרנות.
  • סדנה מעשית לשימוש במאגר המידע הפילנתרופי של אטלס: Fundbase.
  • גיוס המגזר העסקי לשותפויות וחסויות.
  • סדנה מעשית לתכנון ביצוע וניהול שיחת/פגישת התרמה.
  • ייזום ניהול והפקת פרויקט מימון המונים באינטרנט.
  • שימוש נכון באתר האינטרנט של הארגון לשיפור תחום גיוס המשאבים.
  • הקורס ישלב גם מפגש עם מנהלי קרנות / אחריות תאגידית.

תמונות מהמפגש הראשון

רוצים מידע אודות הקורס הבא?

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם אודות קורס גייסי המשאבים הבא של Atlas.

סילבוס

קורס מקצועי לגייסי משאבים, יוני 2019

מפגש 1 - פתיחה

מקצוע הפילנתרופיה

מפת מקורות המימון:

  • אבחון בין סוגי התורמים הפוטנציאלים והיכן כדאי להשקיע את מירב המאמץ.
  • אסטרטגיה כלל ארגונית.
  • הקמת "תשתיות" כבסיס לגיוס. 
  • פרמידת התרומות.
  • חלוקת העבודה בין הגייס לבין מנכ"ל הארגון/יו"ר.


– הפסקה –

  • מבט-על מבנה הקורס, מטרות ותיאום ציפיות.
  • ההבדל בין גראנט-רייטר לגייס כספים והיכן "אני" נמצא על הרצף?
  • פסיכולוגיה של נתינה.
  • חמשת הגורמים לכישלון בגיוס כספים.
  • סטורי-טלינג (תרגיל אקטיבי למשתתפים, הצגת את הארגון ב-30 שניות).

מפגש 2 - סדנה בכתיבה פילנתרופית

  • כיצד נראית כתיבה בקשה אידיאלית.
  • סוגים שונים של כתיבת בקשות – LOI, אונליין, הצעה מלאה ומפורטת.
  • "עשה" ו-"אל תעשה" בפניה לקרנות.
  • תרגיל כתיבה.


– הפסקה –

  • מפגש עם מנהלת קרן:  
    רותם דדון, מנכ"לית קרן "אריה יהודה ישראל" (קהילה של נשים התורמות למען קידום והעצמת נשים ונערות בחברה הישראלית) עם נקודת מבט של מנהלת קרן.

מפגש 3 - WEBINAR

שיחה בנושא צוואות ועזבונות – "כדאי וחשוב לדבר על זה".

מרצה אורח: יריב זולטן מ-GlobalCan – היה אמון על גיוס הכספים לקרן קיימת לישראל במדינות דוברות גרמנית באירופה במשך 8 שנים.

– הפסקה –

תמיכות ממשלתיות – סימולציה על מערכת Fundbase והיכרות עם סוגי תמיכות והתאמתם לארגון

מפגש 4 - טיפים להצלחה בגיוס כספים

  • כיצד מתכוננים לפגישה עם תורם פרטי.
  • כיצד מגיעים לתורם הפרטי?
  • תגובות צפויות ואיך לטפל בהן.
  • מה לעשות לאחר קבלת תרומה (חשיבות ה-Follow Up).
  • איך מבצעים חוג בית (Parlor Meeting).
  • תרגול אקטיבי – משחק תפקידים בין המשתתפים להדגים שיחת התרמה.


– הפסקה –

עסקים בקהילה:

  • תופעת האחריות התאגידית בארץ ובעולם.
  • מאפייני התרומות של העסקים בארץ.
  • מהו היקף התרומות של העסקים בארץ.
  • הצגת מספר דוגמאות מהאתר של Atlas.
  • ההבדל במניעים של "עסקים" לעומת "קרנות" וההשלכה שלהם על הגשת הבקשה שלי כגייס.
  • מפגש עם מנהלת אחריות תאגידית.

מפגש 5 - אם לא תדפוק בדלת לא יפתחו לך

סדנא

  • כיצד מנהלים שיחת טלפון עם נציג קרן.
  • כיצד ממנהלים שיחת טלפון עם תורם פרטי. 
  • כיצד מנהלים שיחת טלפון לעם מנהלת אחריות תאגידית.
  • מהו ההבדל במטרות השיחה בין התורם, נציג הקרן ומנהלת האחריות התאגידית.
  • מהם ההבדלים ב-Follow Up בין שלושת הגורמים?
  • תרגול מעשי.


– הפסקה –

תשתיות:

  • מילון מונחים באנגלית.
  • חשיבות חומרי השיווק במערך גיוס הכספים (דוגמאות של סרטי וידאו קצרים ומעולים).
  • גיוס כספים משגרירויות בארץ  – ביקור של נציגה משגרירות אירופית.

מפגש 6 - WEBINAR

  • כיצד בונים תוכנית אסטרטגית לגיוס משאבים לארגון.
  • דוגמאות לתוכניות של מספר ארגונים.
  • מי צריך להיות שותף בהכנת התוכנית.
  • כיצד ניתן לרתום בעלי ממון המצויים בתוך הארגון עצמו.


– הפסקה –

  • ניתוח אתרי אינטרנט ככלים מועילים בגיוס משאבים.

מפגש 7 - מדיה חברתית וסיכום

  • שימוש במדיה חברתית לצורך גיוס – מהם הכלים, מהם היתרונות והחסרונות של כ"א ומה מתאים לכל Cause.

– הפסקה –

  • סיכום הקורס – סוגיות בעבודה.
  • מדידה והערכה.
  • פעילות המשכית מול Atlas.
  • חלוקת תעודות.