כיצד להכין סלט ולהתיש משקיע?

עבר זמן רב מאז התפניתי לכתוב, הפוגה נהדרת שסייעה לאסוף מחשבות וחומרים לעולם החברתי.

מתוך מגוון הנושאים אליהם נחשפתי ואשר סיפקו השראה לכתיבה עתידית, נושא אחד הציק לי יותר מכל והוא נושא ה :”מיקוד”. לא מיקוד מקום מגוריכם, אלה תחום המיקוד אותו רבים לצערי מפספסים בבואם לכתוב ו או לספר על פעילות הארגון בראשו הם עומדים.

פעמים רבות אני שואל את העומד בראש ארגון או את מפתח המשאבים “אז במה אתם עוסקים”? “מדוע אתם עושים את מה שאתם עושים”? “איזו מציאות אתם רוצים לשנות”? התשובה לרוב מיד הופכת
ל’סלט’ המורכב מתכנים שאינם קשורים, כולל סיפור על הישגים והצלחות בתוספת ‘תבלין’ המספר איך אנו עושים זאת וכמה רבים הם הפרויקטים שלנו בתחום ומדוע אנו הכי טובים.

אוקיי, אני משיב בנימוס, אבל בוא נתמקד בשאלה, אני מקשה. לשם מה אתם קיימים? מה החזון של הארגון? ושוב חוזר חלילה מכינים לי ‘סלט’ אך הפעם עם פחות ירקות ותבלינים.

רוצה לומר, אחד הדברים החשובים ביותר הוא היכולת להעביר ב 60 שניות (נאום המעלית) או דף אחד בלבד את הדברים הבאים :

שמי(אלברט), תפקיד (מייסד ומנכ”ל), שם הארגון (אלברט פירות), חזון (הצלת חיים) הצהרת המשימה (מניעת נשירת בני נוער גילאים 14-18 ממערכת החינוך), איך אני פועל/משיג מטרותיי (ע”י העסקתם בשכר ושילובם בענף קטיף הפירות), מה מייחד אותי? (הנערים קוטפים רק פירות מרובעים) מה אני מבקש? (סיוע במימון עלויות השכר לנוער כאשר מתוכם 55 אחוז משלמת המדינה) זהו!

היה ונוסע המעלית (אני) מוצא את המיזם מרתק ומעוניין לשמוע עוד פרטים אזי אעמיק מצדי ואשאל שאלות נוספות.

אבל, אם שואלים אתכם מהו תחום פעילות הארגון ואז מתחילה התפתלות בדמות, “הארגון שלנו חותר לשלמות, תוך העצמת הקהילה במרחב הקיומי יהודי אזרחי בישראל בסיוע משרד החינוך שמאד אוהב אותנו ואף נתן לנו פרס כספי שאפשר לנו לפתח פרויקט נוסף מגניב לקידום אוכלוסיות מוחלשות דרך מתנסי”ם בשיתוף עסקים מקומיים… איבדתם את מי שמולכם בפחות מ 60 שניות ואולי אף את הסיכוי להצטרפותו של השותף עליו חלמתם. ועוד לא נגענו כלל בצורת העמידה, הברק בעיניים, טון הדיבור ושלל נושאים מהותיים נוספים כאשר באים להציג בפני משקיע/תורם/שותף אפשרי.

 

מאת | אייל מליון

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *